Osobowość predysponuje do chorób serca

18 listopada 2006, 11:09

Według badaczy z Centrum Medycznego Duke University, częste epizody depresji, niepokoju, wrogości lub złości zwiększają ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej, ale ich współwystępowanie może być szczególnie niebezpieczne.



Wiedzą, jak lit wpływa na plazmę

1 lutego 2013, 11:40

Międzynarodowy zespół ekspertów z USA, Japonii i Francji kierowany przez Predraga S. Kristica z Joint Institute for Computational Sciences i Jeana Paula Allaina z Purdue University odpowiedział na jedno z zasadniczych pytań, z jakimi zmagają się naukowcy pracujący nad fuzją jądrową. Uczeni dowiedzieli się, w jaki sposób zachowanie plazm jest kontrolowane przez ultracienką powłokę litu, którą pokryte są grafitowe wykładziny wnętrza urządzeń do magnetyczne fuzji jądrowej


Szef z szerszą twarzą ma lepsze wyniki finansowe

26 sierpnia 2011, 12:29

Szerokość twarzy dyrektora generalnego wpływa na to, jak dobrze radzi sobie jego firma. Szefowie z szerszymi fizjonomiami zarządzają lepiej prosperującymi przedsiębiorstwami.


Trójczynnikowa osobowość słoni

22 lutego 2018, 11:30

Naukowcy z Uniwersytetu w Turku zbadali słonie pracujące przy wycince drzew w Mjanmie i stwierdzili, że ich osobowość manifestuje się za pośrednictwem 3 czynników: uważności, agresji i towarzyskości.


Dziesiątki terabajtów na płycie DVD?

14 grudnia 2006, 11:32

Naukowcy z University of Central Florida ogłosili, że wynaleźli technologię pozwalającą na przechowywanie wielu terabajtów danych na nośniku wielkości DVD. Na płycie o takich samych rozmiarach można będzie w przyszłości przechować tysiące razy więcej informacji niż obecnie.


Szczurza pamięć pomoże ludziom

27 lutego 2013, 11:13

Jak twierdzą naukowcy z Indiana University, szczur potrafiłby odpowiedzieć na pytanie, skąd ma smakołyk. Badania uczonych z Indiany dostarczyły pierwszego dowodu na istnienie tzw. pamięci źródła u zwierząt nieczłowiekowatych. Otwiera to przed naukowcami nowe, fascynujące możliwości.


Czy Sony może produkować tostery?

15 września 2011, 11:59

Pewne marki są silnie kojarzone z krajami bądź kulturami i stają się ich ikonami, dlatego konsumenci reagują bardziej pozytywnie na kolejne produkty, które pasują do ich oczekiwań. Psycholodzy z University of Minnesota podają przykład kiełbasek grillowych Budweisera i ekspresu cappuccino Sony. Pierwsze zapewne by się przyjęły, drugi – nie za bardzo…


Uśmiechowe odróżnianie

15 marca 2018, 11:33

Dynamika uśmiechu kobiet i mężczyzn mierzalnie się różni, dzięki czemu sztuczna inteligencja (SI) może automatycznie przypisać płeć wyłącznie na tej podstawie.


Podziemny robot sprawdzi kable

15 stycznia 2007, 11:17

Na University of Washington w Seattle powstał robot, który jest w stanie poruszać się pod ziemią i monitorować stan kabli energetycznych. Urządzenie pozwoli wykryć nieprawidłowości w działaniu kabli, zanim jeszcze dojdzie do awarii.


Przeglądanie własnego profilu na Facebooku uspokaja

19 marca 2013, 11:33

Patrzenie na własne zdjęcia czy wpisy z Facebooka poprawia nastrój i działa na ludzi uspokajająco. Dr Alice Good z Uniwersytetu w Portsmouth podkreśla, że dzieje się tak, bo przeważnie użytkownicy zamieszczają fotografie dokumentujące przyjemne zdarzenia, a ich posty również mają najczęściej pozytywny charakter.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy